Friday, July 31, 2009

Sah Melayu Berentap Melayu


Saya di Kuala Lumpur sejak Selasa lalu, Aktiviti di Kuala Lumpur berjalan seperti biasa. Hari ini (Jumaat) polis telah mengadakan sekatan jalanraya di beberapa jalan masuk ke bandaraya Kuala Lumpur sebagai langkah menghadapi rancangan pihak yang merancang untuk mengadakan demonstrasi anti dan pro ISA Sabtu ini. Tidak kelihatan sebarang tanda-tanda menghalang perhimpunan dilakukan kecuali kesesakan kenderaan di beberapa tempat. Walaupun Menteri Dalam Negeri Hishamuddin Hussein telah memberi amaran polis akan bertindak tegas terhadap mereka yang menyertai demonstrasi untuk berarak ke Istana Negara esok ianya hanya tinggal arahan belaka. Kedua-dua pihak nampaknya ghairah untuk turun esok.

Sebelum kedua-dua team pro dan anti ISA ini turun dibeberapa lokasi esok adalah lebih molek jika baca dulu 2 artikel di bawah ini yang berkaitan dengan ISA.

klik dan klik.

Bagi golongan anti ISA atau mansuh ISA nampaknya bersungguh-sungguh untuk turun ke gelanggang esok. Mereka beranggapan setelah desakan mereka memansuhkan PPSMI berjaya maka mereka mencuba taktik yang sama untuk memansuhkan ISA pula. Melihat kepada kecenderungan kerajaan yang agak lembut buat masa ini, maka kumpulan pro ISA turut akan turun padang untuk sama-sama menghantar memorandum ke Istana Negara. Tujuannya adalah bagi membuktikan sebahagian rakyat masih memerlukan ISA atas tujuan keselamatan dan keamanan negara.

Kesungguhan kedua-dua pihak boleh dilihat melalui iklan-iklan di blog atau website kedua-dua penentang dan penyokong ISA. klik dan klik

Jadi atau tidak perhimpunan esok? Masih adakah penyokong dan penentang ISA hendak mendengar nasihat perdana menteri kita atau mereka akan mempersetankan sebarang nasihat daripada sesiapa pun. klik

Amir Hamzah
Kuala Lumpur
www.amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com

13 comments:

Hiriyati said...

La hai....kenapalah umat-umat ni suka sangat menyusahkan orang! Daripada berdemo, kan lebih baik ke Putra Jaya menyertai pertandingan "Big Walk". Kalau tak ambil bahagian pun, beri sokongan kepada para peserta....tak pun pergi ke UKM dengar ceramah TDM. Kan lebih baik dari menyebabkan huru hara di bandaraya dan menghalang orang awam yang lain untuk meneruskan urusan masing-masing!

buah kelapa turkey said...

kenapalah org melayu ni tak sedar-sedar yg mereka digunakan oleh sekumpulan manusia yg hendak menghancurkan melayu. Tak sedar ke mereka. mereka buta hati.

KUNTONG said...

amir, awak di KL ke ? tidur di mana ?

lebaikudin said...

1.Greatest gift one man can give another; the awesome responsibility of freedom..

2.If you're protecting you privileges more than your principle,eventually you'll lose both..

3.Kezaliman atas apa alasan sekali pun tetap salah..

cekodokmasin said...

Salam tuan,
Dah sah LKS & company serta AnuWar & company akan lihat dari jauh puak2 orang Melayu yang bangang dan bodoh berentap sesama sendiri...

ddinbunga said...

salam, bro, yang berdemostrasi macam beruk sarkas tu semua muda belia anak melayu...wal hal mereka tak ada didunia ni pun sebelum ini ISA dan diberanakkan dulu...hingga lah mereka diberanakkan dalam di hospital kerajaan dalam suasana aman damai...mak bersalin, bapak boleh lagi pergi kerja cari rezeki..tanpa rasa takut.

Sedar lah wahai anak muda melayu....bermacam2 undang - undang bersepah ruah dalam negara ni..bagi warga yang baik tak jadi hal malah selamat kehidupan...yang gusar hanya mereka - mereka yang duduk dalam KONGSI GELAP DAN MEROMPAK PERUNTUKAN RAKYAT DAN YANG SANGGUP BUNUH KULI SENDIRI DEMI TUTUP RAHSIA DIRI DAN PARTI.

Jeffry said...

SLM BRO...BYK PENYANGAK2 PAKATAN DH KENE CEKUP KEHKEHKEH. PENJARA PUN DH X MUAT..KWN RASA BAIK SUMBAT DLM ZOO PULAK!!

YB Raz said...

Lebih elok mereka dibunuh. Hidup meyusahkan orang saja. memang celaka mereka ni.

amirhamzah64 said...

salam Hiriyati,
Ceramah TDM cuma lebihkurang 200 orang je yang hadir. Tun kena boikot di UKM. Negarawan di boikot.......agaknya le. Ceramah Tun kul 10.30 pagi. Demontrasi kul 2.30 ptg.

salam buah kelapa turkey,
Kuda mengamuk di KL. Bukan kuda betul tetapi Melayu PAS dan Melayu PKR 'dikudakan' oleh DAP dan Anwar Ibrahim.

salam pakcik Kuntong
Dah balik Pakcik. Dah kat Batu Pahat dah. Mata pedih....kulit gatal.....sendi sakit dan perut loya..... huhuhu

salam lebaikudin,
Bergantung kepada persepsi masing-masing, latarbelakang, pendidikan, kepentingan diri dan banyak perkara untuk diambil kira.

salam cekodokmasin,
589 yang kena tangkap tak pasal2 semalam. Anwar pulak masih sempat ke Batu Pahat jam 10.30 mlm tadi buat ceramah dan ke Bakri selepas itu- Laporan SB di Batu Pahat. hehehe

salam ddinbunga,
Kawan ada di sana. Betul...betul...anak Muda Melayu lelaki dan perempuan kebanyakannya student universiti. Mereka ini kemungkinan akan mengundi kali pertama dalam PRU ke 13. Boleh kah mereka ini dineutral semula? Mereka ini sentiasa dirapati oleh pembangkang dan ada juga mereka ini yang mencari pembangkang. Peranan pemerintah bagaimana pula?

Salam bro Jeffry,
Jangan tangkap aje.....bagi 'taruk' satu kali. hehehe......Sebenornya mereka tu kebanyakkanya nak tunjuk hero je dan nak 'bergurau senda' dengan polis. Macam orang memancing..masa bila yang syoknya bro....masa mata kail disambar ikan. Jadi demontrasi ni, masa bila yang syoknya bro......masa lari dikejor polis, masa polis tembak gas pemedih mata, masa kena pancut air....mereka lari ramai2 dan bersorak.....syok la bro...

Salam YB Raz,
Mereka ini memang celaka dan sial bagi peniaga-peniga kecil Melayu di Lorong TAR yang menggangu perniagaan mereka semalam. Tidak ketinggalan kedai-kedai besar di sepanjang jalan TAR terutama di SOGO......

Parpu Kari said...

Ngko tu yang celaka bro!.. Penjilat bontot UMNO

amirhamzah64 said...

salam bro,

sape sebenornya yang suka main bontot.......bukan ke bos ko yang selalu cakap lawan tetap lawan sekarang sudah tuko tangguh tetap tangguh.....hehehe...

zedmagel said...

Salam Bro,

Apa dah jadi dengan Melayu?, yang nak haramkan ISA dan nak sokong semua Melayu.

Lesung dan antan belaga, bukan kah ayam yang kenyang?. Itu satu perumpamaan Melayu yang Melayu sendiri dah lupa.

amirhamzah64 said...

salam bro zedmagel,
Yang anti ISA dikudakan oleh DAP, yang sokong ISA dikudakan kerajaan ? hahaha..... Apa pun lebih baik dikudakan kerajaan drp DAP Yahudi.....