Friday, June 19, 2009

Sepandai -pandai Anwar Melompat........(siri 1)



Sejak dituduh meliwat Saiful Bukhari dan akan dihadapkan di mahkamah pada 1 Julai 2009, berbagai cara Anwar cuba mengalihkan pandangan rakyat daripada kes liwat kepada perkara-perkara yang sengaja diwujudkan. Tujuannya adalah supaya rakyat dapat mengalihkan pandangannya serta membutakan mata atas kes liwatnya dan dalam masa yang sama membuka mata rakyat kepada kes-kes baru yang disensasikan.

Anwar juga berusaha keras untuk mengekalkan momentum membenci kerajaan sehingga pilihanraya ke 13 akan datang supaya Pakatan Rakyat menang mudah. Sebijak-bijak Anwar mengatur strategi adakalanya terkena batang hidungnya. Kemungkinan Plihanraya kecil Permatang Pauh memberi imej dan kemenangan moral yang bukan sedikit kepada Anwar. Betapa tidak majoriti yang diperolehinya mengatasi undi yang diperolehi calon Barisan Nasional.

PRK Kuala Terengganu dan PRK Bukit Gantang boleh dikira kebetulan. Peristiwa kebetulan akibat kematian wakil rakyat dikedua-dua parlimen ini juga telah berjaya diexplotasi oleh Anwar.Malangnya Pilihanraya kecil yang disengajakan telah memakan diri sendiri. Pilihanraya yang boleh diibaratkan sebagai pilihanraya syok sendiri itu tidak memberi sebarang makna walaupun memenanginya dengan majoriti yang bertambah. Separuh pengundi Penanti telah boikot pilihanraya paling boring dalam sejarah.

Pilihanraya Penanti membuka pekung Anwar. Pekungnya sudah terhidu oleh Najib. Anwar frust menonggeng di Penanti kerana mereka menelanjang sesama sendiri. UMNO tukang sorak. Menang dengan majoriti bertambah pun tak bermakna. Ianya adalah pilihanraya anti klimak. Kerana tembelangnya dah pecah PKR sudah tidak berani hendak sesuka hati mencipta pilihanraya kecil. Termasuklah 'sijambang serabai' tahanan ISA yang dah tak berbunyi lagi nak letak jawatan wakil rakyat di Selangor.

Fairus budak mentah cucuk hidung tu, dah tak jadi sambung belajor. Senyap aje, apa agaknya jawatan yang diberi oleh Lim Guan Eng kepada budak beringus tu. Atau sekarang ni jadi penggangur terhormat. Maka Anwar, Fairus dan kawan-kawannya adalah seniman politik yang sukar ditandingi. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh terkangkang di Penanti.

Menjelang hari perbicaraannya pada 1 Julai nanti kita akan sorotkan siri-siri kekalahan Anwar dalam percaturan politiknya.

Berkenaan dengan kes yang sensasi dan ditunggu oleh peminat, pemuja dan musuh-musuhnya, kemungkinan untuk menang dan kalah tetap ada. Kalau menang biarlah dengan kemenangan yang bermaruah kalau kalah terimalah ia sebagai sesuatu yang telah tertulis sejak azali lagi. Yang penting Anwar wajib hadirkan diri di Mahkamah Tinggi, Jalan Duta, pada 1 Julai ini. jangan tangguh-tangguh lagi.



Amir Hamzah
Batu Pahat
www.amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com

16 comments:

Geng Samudera said...

Salam Pak Amir,

Rasanya Pak Anwar surely tak hadirnyer....sure ade jerk alasan dia nanti.Samada dia create sendiri atau kebetulan...

Kita tunggu je nanti..heheheee

Kalau die tak gentle hadir,baik potong telo kasi anjing makan...hehee

Jeffry said...

SLM BRO AMIR..DGR KATA CIK JIJAH SOKONG PERBINCANGAN PSL KERAJAAN PERPADUAN. KNP PULAK TIBA2 JEK NK SOKONG?. ADE AGENDA TERSOROK LE TU HEHEHE

The Hobbit Frodo said...

kak jijah kiter sokonk kew?? huhuhuhuhu ~ mesti ada apa2!! xoxo

arifomar said...

KENYATAAN IZZAH, BUAT AFFIDAVIT YANG MEMETIK SEBAHAGIAN LAPURAN PERUBATAN DAN LAIN-LAIN ADALAH PERANG DAN GERAK SARAF YANG SENGAJA DILAKUKAN OLEH DSAI UNTUK MEMBINA MOMENTUM PERSEPSI UMUM BAHAWA IA TIDAK BERSALAH. US YANG AJAR CARA INI. BIASALAH. DSAIKAN BARUANYA.

Detguaq said...

Saya sokong kempen ini dan akan CnP banner kempen dalam blog saya.

amirhamzah64 said...

Salam Geng Samudera.

Kalau ikut yang lepas-lepas begitulah gayanya. Kesian budak saiful tu, tunggu lama dah.

Kalau tak nak datang tu kira tak gentle la. Takut telo pun memang dah tak ada......hehehe

amirhamzah64 said...

Salam Jeffry

hehe....Macam pelik jer. Ni semua taktik lama nak alihkan pandangan rakyat daripada tarikh 1 Julai 2009

amirhamzah64 said...

Salam The Hobbit Frodo.

Sokong yang membawa rebah

amirhamzah64 said...

Salam arifomar

Orang berak tengah jalan sapa yang nak mengaku.

amirhamzah64 said...

Salam Detguaq.

Kita desak anwar supaya hadir di mahkamah. Kalau tak hadir macam mana nak ada perbicaraan. Kalau tak ada perbicaraan macam mana kita nak tahu sapa benar dan siapa salah.

Orang tua said...

Salam Sejahtera Tuan..........

Trima kasih krana buat crita pasal Nuar. Pok Cik dah kata sekian lama. Nuar akan cipta berbagai GIMIK utk alih perhatian rakyat. Pok cik kalau 'Ngeteh' saja akan bukak tajuk LIWAT Nuar. Biaq tak crita benda lain. Krajaan Perpaduan SAMPAH la, Chin Peng dll lagi.

Kat sini pok cik harap para blogger pun sama. Sampai 1 Julai ni kalau dok sembang di khalayak ramai pakat bukak crita LIWAT NUAR saja. Cakap tu Kuat-kuat sikit biar org keliling dengaq. Ini pun salah satu cara kita berkempen untuk menangkis prang psykologi Nuar pada rakyat.

p/s: Trima Kasih tak terhingga.......

amirhamzah64 said...

salam Orang tua.....

GAP adalah blogger printis mengepalai menangkis dan menyerang Nuar.

Blogger2 yang lain hanya mengikut. Insyallah, kalau dia rasa dia tak bersalah sila hadir di Mahkamah dan biar mahkamah yang menentukan. Jangan nak memandai2 nak jadi peguam dan hakim sendiri.

Shah said...

Semuga DSAI di hukum di dunia dan akhirat kerana bertopengkan Islam untuk memesongkann umat Islam. Asyik nak main bontot.

amirhamzah64 said...

Salam Shah.

Kita mahu dia diadili seadil-adilnya.

zedmagel said...

Salam Bro Amir,

Badigol punya orang. Nanti sampai masa kebenaran akan terserlah jua..

amirhamzah64 said...

salam bro zedmagel,

Yang benar tetap benar. Yang salah tetap salah