Wednesday, October 7, 2009

BP : Antara Bagan Pinang Dan Batu Pahat




Sokongan kepada Isa Samad


Provokasi yang tidak menjadi, orang makin menyampah..

Pakatan Rakyat Yang Beriya-Iya Nak Menang

BN Pun Tak Boleh Tidak Mesti Menang Kali Ini. Dah 8-1 Bro...Nak Kalah lagi ke?

Di Bagan Pinang penyokong kedua-dua parti yang bertanding bagai nak rak berkempen.Di Batu Pahat apa cerita? Ada Pilihanraya jugak ke?

Calon PAS baru nak berehat selepas penat berkempen. Dah tua dah. Carilah orang muda....Dah tak ada orang lain lagi ke? huhuhu

Yang ni calon UMNO. Calon PAS dah berehat kat rumah, dia sibuk lagi berkempen. Tanda-tanda nak menang la ni.

Kempen dari rumah ke rumah. Rayu undi kaum ibu tu.....

Siap ada makanan lagi. kempen apa ni? Hello....ini bukan politik wang ye. Bagi makan pun rasuah juga ke? Hehehe

Abang misai tu nak masuk bertanding jugak, tapi tak ada siapa nak mencadang dan menyokong dia. Main dengan budak-budak aje le...

Habis berkempen jangan lupa ambik gambo...buat kenang-kenangan. Tengok calon UMNO dan calon PAS pun bergambor sekali walaupun duduk jauh-jauh.hehehe

Sebenornya kawan-kawan...kami di Batu Pahat malam tadi 6.10.2009 mengadakan rumah terbuka Hari Raya Aidil Fitri di rumah pakcik Kuntong (Calon PAS) di Kampung Mampan, Batu Pahat. Ramai juga blogger-blogger muda, tua dan tua bangka yang hadir bersama keluarga masing-masing. Suspen aje....terima kasih kepada Pakcik Kuntong yang bermurah hati menjamu kami anak beranak dengan berbagai masakan Makcik Arah yang enak-enak. Hingga berjumpa lagi tahun depan.

Asyik cerita serius je..sesekali nak juga tulis yang bersantai-santai...

Amir Hamzah
Batu Pahat
www.amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com

13 comments:

KUNTONG said...

Nasib baik gua dah pencen, kalau tak gua kena tukak jauh-jauh lo.....

IeYzA said...

calon UMNO dah gie berkempen ke sumer tempat ke??nak kena raih undi nie...rajin2laaa berjalan yer..

J@J@ / Bini The Rock said...

keh keh keh!!....

suspen sungguh..tegang je muka mula2 baca..
last2 story baru kendur balik...

xD

neezareef said...

jgn calonkan saya..ekkekek

zedmagel said...

Salam Bro Amirhamzah,

Kah...kah..kah..berdekah aku dan isteri melihat keterangan gambar yang diberi, memang sangat menarik bersempena dengan PRK Bagan Pinang.
Keterangan gambar tu memang kena dengan gambarnya....berderai ketawa saya dan isteri....

Nanti buat N3 lagi bro...yang politik dan kelakar. Makan dan minum dalam kempen boleh, tapi jangan beri wang...itu politik wangn. Ini jamuan hari raya..

eiza in the house.. said...

hmm...igt ape tadi..nampaknya..ceria jerk batu pahat hr tu yerkk..gelak tak sudah eiza nie bro..:)

Jeffry said...

SLM BRO...PERGH MKN SEDAP2 PLAK TU!!..KEUR LAK..TP TENGOK CALON BRADER BAJU MERAH TU DGN MISAI LENTIK MCM KENAL JEK HUHUHU!!!..APA PUN INSYALLAH BAGAN PINANG BAKAL DLM TANGAN BN BROO!!!...YEZZEKKKKK!!!

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Pakcik Kuntong,
Hehehe.....gurau-gurau je pakcik.

Salam leYzA,
Tak habis lagi....kempen sampai saat terakhir...kalau setakat dok menyando je bila pulak nak jadi wakil rakyat. hehehe

Salam J@J@ / Bini The Rock,
Tu le pasal kena baca sampai habis....huhuhu

Salam neezareef,
Kalau saya menang, awak jadi pembantu khas saya. hehehe...bancuh kopi.

Salam bro zedmagel,
Sesekali nak buat kelako kat blog ni. Ingatkan tak da yang nak ketawa rupanya ada yang terbahak sampai tercabut gigi palsu ye...huhuhu

Salam eiza in the house..
Gelak tu boleh, jangan sampai berbuka puasa dah le....

Salam Jeffry,
Saja seronok melayan kawan2. Misai dia tak lentik bro...cuma tebal bersambung ngan bulu hidung. hehehe. Harap misai je tebal, tapi hati lembut.

Selempang Merah said...

Salam bro...
Boleh tahan bro punye suprise..
Tapi, boleh tahan juga Pakcik Kuntong.. Gaya pemimpin tu.. tetap ada sebab semangat muda masih berseri-seri.. Apapun bro.. BN pasti menang jika niat calon yang bertanding, ikhlas dan jujur kerana Allah s.w.t. mudah memakbulkan niat-niat yang baik untuk membela agama, bangsa dan negara. "Pengundi yang memangkah, Keputusan Allah yang menentukan" yang penting BN sudah berusaha, kita berdoa dan berserah kepada takdir ilahi. Insya'Allah pasti berjaya. Aminn..

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Selempang Merah,

Pak cik Kuntong ni adalah blogger otai di Batu Pahat. Kami selalu berkumpul bincang hal-hal semasa dan politik dalam sessi TT ( Teh Tarik). Orang Batu Pahat panggil 'mengheteh'- minum teh.

Insyallah BN perlu menang bagi mengekang momentum dan gelombang PR sebelum menjelang PRU ke 13 nanti. Ianya juga bagi mengurangkan kesombongan, keangkuhan dan kebongkakan pemimpin2 PR. Perkembangan yang berlaku hari ini adalah sesuatu yang sihat dan rakyat akan lebih peka serta kerajaan yang dipilih seharusnya faham tentang 'kekuasaan' rakyat.

ngku said...

yang tudung pink tu sape bro?

cekodokmasin said...

Itu bini dia da...

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

salam ngku,

tudung pink namanya neezariff.....orang mampan.....

salam cekodokmasin,
tak beraya rumah sahak ke bro....11.10.2009. dengor citer menteri pun ada turun. hehehe