Monday, October 25, 2010

Buat 'Homework' Sebelum Ke Galas.


Bagi tukang-tukang kempen UMNO yang hendak pergi ke Galas jangan lah pergi jalan makan angin saja tetapi bantu lah antara satu sama lain. Kalau bantu membantu, kerja berat pun jadi ringan. Ada baik juga, buat lah homework sedikit supaya kita ada sedikit maklumat dan jawab soalan-soalan luar jangka. Bahan-bahan kempen boleh kita ambil daripada hujah-hujah serangan pihak pembangkang. Jadikan hujah itu sebagai soalan dan kita cari jawapan. Cari yang boleh jawab.....yang tak boleh bagi kat orang lain yang boleh supaya jawapan kita tak merapu-rapu.

Contoh serangan pihak pembangkang boleh diberikan contoh begini......

1. UMNO patut malu kerana Sabah dan Terengganu yang kaya dengan minyak adalah negeri termiskin di Malaysia, berbanding Kelantan yang ditadbir PAS menduduki tempat ke 6........Sedangkan UMNO adalah pemerintah di Sabah dan Terengganu......macam mana nak jawab kalau ada soalan begini daripada pengundi?.....kihkihkih.

2. Janji-janji UMNO di PRK di Manek Urai masih belum dipenuhi.....Galas dan Manek Urai hanya bersebelahan.....yer ker?


3. PAS berjaya membangunkan Kelantan selama 20 tahun memerintah Kelantan di bawah PAS....kena cari bukti pembangunan oleh Kerajaan Negeri dan Kerajaan Pusat di Kelantan


4. Orang Galas lebih selesa dengan PAS. Benarkah begitu?

5. Kelantan di pulau oleh kerajaan pusat. ish..ish...kesiannya.....macamana nak jawab.

6. Kerajaan Pusat kejam kerana 118 projek kerajaan pusat di Kelantan tidak dilaksanakan sejak Rancangan Malaysia Keenam pada 1991 yang lalu. hehehe...yer ker? dahsyat ni.......

Ini adalah contoh-contoh perkara yang disuarakan oleh PAS dan penyokong kerajaan jangan lari pulak.hehehe

Selamat Berkempen!


Amir Hamzah
Batu Pahat

8 comments:

Hashim said...

Test IQ anda sebelum ke Galas

Atas nasihat kawan, Sifool disuruh ke hospital Besar utuk periksa lubang jubor. Oleh kerana Sifool ni bangang dan bingai, dia pergi Hospital Puswi disangka Hospital Puswi tu sama dgn Hospital Besar kerana kedudukannya yg berdekatan. Maka 4 doktor telah memeriksa lubang jubor sifool.

Doktor A ( Hospital Puswi) : Lubang Jubor sifool masih ketat masih dara tiada kesan tusukan.


Kerana keliru, sifool kembali berjumpa kawan dia, setelah dinasihat selama 3 jam Sifool pergi Hospital Besar.

Doktor B : Jubor sifool dah barai, ada kesan air mani.

Doktor C : Jolok lubang jubor sifool ambil sampel DNA.

Doktor D : Ambil sampel dibahagian tubuh yang lain.

Soalan dia senang aje, tak payah fikir sape tibai sifool, kenapa sifool tak terus ke Hospital Besar, Aku tahu UMNgok tak mampu nak fikir...

Cuma soalan senang...antara keempat-empat doktor A, B, C dan D doktor yang mana dapat mandi kunyit ...kunyit yg tersembul setelah 2 hari tak berak.....senangkan kan kan

Wake UP! said...

Hang ni memang terer buat lawak Hashim. Kenapa Al Juburi takut bersumpah mubahalah? Kenapa Al Juburi tak ke Mekah dan berdoa di sana untuk membuktikan dia tak terlibat di dalam kegiatan homoseksual?

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Hashim:
Memang tak mampu nak fikir....cuma kawan harap Anwar selesaikan kesnya di Mahkamah dgn segera. Jangan tangguh-tangguh macam budak-budak. Nak berbincang dengan awak pun buat mengabiskan beras jer.....hahaha

Salam Wake UP:
Orang Galas bukan nak cerita hal Anwar ni.....buang masa jer.Calon dia PAS, baik dia cerita hal perjuangan PAS. Kes Anwar ni pendek kata tak kene mengena la kat Galas. lain la klu kat Permatang Pauh.....isu besau ni...hehehe

mukhtar said...

Orang Kelate kate, pemimpin UMNO
tak berani jadi imam solat 5 waktu.
Berbanding dengan pemimpin PAS, kalau mereka melawat sesuatu kawasan,
mereka yang jadi imam,kemudian ceramah

Yang aku ingat pemimpin UMNO, hanya Pak Lah pernah jadi imam solat jumaat.

Nik Aziz, Haron Din, Anwar Ibrahim bila-bila masa bersedia jadi imam.

Betul juga kata dema tu?

Ini pemimpin UMNO kena fikir...

zedmagel said...

Salam Bro,

Bersiap sedia di Galas memang perlu, musim sekarang bukan di Galas sahaja, semua tempat nampaknya BN nak kena bersedia. Bukan takut pembangkang menang, tetapi BN perlu serius berkerja keras dalam semua PRK apa lagi PRU 13 ni.

Galas dan Batu Sapi berkemungkinan BN boleh menang kedua-duanya.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Mukhtar,
Kalau kat Johor ni bersepah pemimpin-pemimpin cawangan jer yang jadi Imam. Kalau Muhyiddin jadi Imam solat Subuh kat Manek Urai dulu, tak ada siapa nak sibuk pun. UMNO hanto biro agama jer jadi Imam.......hahaha...

Jadi Imam dan baca khutbah boleh meliwat pun boleh....yang tu apa cerita pulak? kahkahkah

Salam Bro Zedmagel:
Setuju bro...zaman selesa sudah berakhir....kalau nak menang kena bekerja keras di semua peringkat...

mukhtar said...

Amir,

Orang johor memang aku respek. Disana sekolah agama diwajibkan oleh kerajaan negeri Johor.

Sebab tu org Johor boleh baca jawi, Quran dan jadi imam.

Aku merantau ke Perak. Sekolah agama tak diwajibkan. Anak-anak sini waktu petang buang masa, merempit dan tak ke sekolah agama.
Tu sebab takut jadi imam.
Anak aku hantar sekolah agama rakyat sebelah petang.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Mukhtar,
Kalau lemah di sekolah kebangsaan selalunya sekolah agama pun lemah jugak...Kalau gagal menguasai 3M di sekolah kebangsaan, di sekolah agama buta jawi dan Quran jugak,,,,,hehehe