Thursday, June 10, 2010

Sultan Johor Murka?


Datuk Chua Jui Meng telah diarahkan memulangkan dua darjah kebesaran negeri Johor yang masing-masing membawa gelaran Datuk dan Datuk Seri. Sebab musababnya tidak diketahui.
Klik di sini.

5 comments:

Jeffry said...

SLM BRO AMIR..DH SEPATUTNYA DIA PULANGKAN BALIK DARJAH KEBESARAN TU. SETLAH BERSEKONGKOL DGN MANUSIA LAHABAU SI PELIWAT DGN PERJUANGAN SEMPIT MEREKA. MEMALUKAN BAGINDA SULTAN JEK!

Mohd said...

Bila DYMM Sultan Perak nak bertindak?

asraf said...

Pornstar chua soi lek pun sepatutnye kena tarik jugak...malukn org batu pahat je

Melayu Pasir Gudang said...

Salam di media maya.

Tahniah "segalanya mungkin" aku cukup teruja menziarah, melihat, dan membaca blog tuan. Yang masih mengekalkan tulisan rasmi bangsa melayu, amat malang kerana aku tak de software tulisan jawi, mungkin tuan boleh bantu aku dalam hal ini.

DYMM Sultan Johor berhak menarik balik darjah kebesaran dan pingat yang di kurniakan kepada mereka yang menjadi Pengkhianat. Bukan setakat itu sahaja malah baginda boleh menghalau keluar mereka yang durhaka kepada "ulul amri" Negeri Johor.
Ingat dan fahamilah 7 wasit raja-raja melayu itu.apa yang banginda lakukan adalah sebagai peringatan kepada puak-puak yang terlupa asal usul. Untuk ADUN Bentayan dan ADUN Skudai, aku ingatkan kau orang jangan macam-macam. Sultan Johor tak banyak cakap. Kalau niat kau orang nak sama-sama majukan negeri Johor kau akan selamat tapi kalau perangai kau macam geng-geng kau orang kat perak sana, satu penggal sahaja kau jadi wakil rakyat.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Jeffry: Dah dapat belum tentu kekal jika tak jaga akhlak dan peraturan tertentu.....

Salam Mohd : Terpulang atas budi bicara tuanku

Salam asraf: Chua Soi Lek rasanya bukan menerima daripada Sultan Johor. Kalau tak dia la org kedua selepas Chua Jui Meng

Salam Melayu Pasir Gudang: Terima kasih kerana 'mampir' di sini. Tulisan jawi ni boleh didapati daripada software jawi yang banyak di internet.
Cina-Cina ni memang suka gelaran-gelaran ni untuk tujuan perniagaan. Kawan sokong keputusan Sultan yang menarik balik pingat daripada mereka yang celupar, biadap dan penipu....Kawan mendengar cakap-cakap kedai kopi mengatakan pingat CJM ditarik balik kerana beliau pernah berkata kepada Cina-Cina Johor supaya mengundi kepada Pakatan Pembangkang. Baginda tak berkenan.......