Sunday, August 9, 2009

Anwar…samanlah kami ! - Samanlah Kalau Berani !


Shahrir Samad mengetuai 398 orang perwakilan UMNO Bahagian Johor Baharu serentak melaungkan 'Anwar Ibrahim Pengkhianat Bangsa' dan mencabar penasihat PKR itu menyaman kesemua mereka.Ini berlaku semasa Shahrir yang juga Ketua UMNO Bahagian itu menyampaikan ucapan perasmian mesyuarat bahagian itu di Johor Bharu.Kata Shahrir UMNO Johor Baharu bersama-sama dengan Timbalan Presiden parti, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam menyuarakan pandangan yang terbuku dalam hati semua anggota UMNO Johor Baharu selama ini.

Anwar adalah 'master mind' kepada semua kecelaruan politik negara pada hari ini. Anwar lah 'kepala' nya yang menyebabkan kepada kebiadapan DAP terhadap orang Melayu dan agama Islam. DAP yang begitu berani hari ini adalah kerana Anwar seorang Melayu yang berada di belakangnya. Tanpa Anwar DAP hanyalah seperti harimau yang tidak bergigi. Disebabkan Anwar yang memulakan serangan kepada orang Melayu UMNO dan merestui pula tindakan DAP maka DAP sekarang seperti singa kebulur seolah-olah setahun tidak bertemu makanan.

DAP nampaknya sudah naik tocang di Selangor. Isu arak, kongsi gelap, kes pembunuhan Teoh Beng Hock, rasuah dan pecah amanah serta tuduhan-tuduhan terhadap individu dan gerakan Islam yang menyinggung perasaan umat Islam semakin menjadi-jadi. Jikalau bukan kerana Anwar dibelakangnya DAP tidak sampai sejauh itu untuk bertindak. Mereka betul-betul sudah naik lemak.

DAP sudah menunjukkan belangnya di Perak, Selangor dan Pulau Pinang. Tanpa bantuan Melayu PKR dan Melayu PAS yang bersekongkol menjatuhkan Melayu UMNO dan rakan-rakan komponennya di dalam BN, DAP tidak akan mendapat sebanyak itu kerusi di Parlimen dan Dewan Undangan Negeri di negeri-negeri Pulau Pinang, Selangor, Perak, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan Johor. Jadi memang benarlah bahawa Anwar itu pengkhianat bangsanya kerana marah kan nyamuk habis kelambu di bakar.

Anwar hanya bermasalah dengan Tun Mahathir yang memecatnya daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 atas tuduhan liwat dan salah guna kuasa. Beliau telah pun menjalani hukuman 6 tahun penjara dan sekarang ini masih lagi akan berhadapan dengan kes yang sama seperti tahun 1998 dahulu. Semasa menjadi TPM dulu, Anwar disanjung dan ditatang seperti minyak yang penuh. Kalau Anwar tidak melakukan perkara yang buruk sudah hampir pasti Anwar sudah menjadi Perdana Menteri. Anwar harus sedar bahawa di dalam politik ini ianya adalah segalanya mungkin.

Bukan sahaja Cina DAP yang kurang ajar dan biadap sekarang ini tetapi Cina PKR pun sama sahaja perangainya. Penghinaan dan kebiadapan Lim Soo Nee (PKR-Kulim) menyebut ’kerajaan BN paria semasa berkuasa” ketika membahaskan isu pusat penyembelihan babi telah menimbulkan kekecohan dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah hari ini (9/8/2009)

Masih sanggup dan tergamakkah lagi Melayu PKR dan Melayu PAS melihat rakan yang berlainan bangsa dan agama menghina dan menginjak-injak bangsa yang seagamanya dengan mereka. Tentu sekali sanggup kerana mereka sudah 'bertuhankan' Anwar b Ibrahim. Mereka sudah 'dijampi' dan 'dibomohkan' oleh Anwar. Setidak-tidaknya mereka sudah kenyang dan sendawa dengan 'nasi kangkang' Anwar.

Tidak salah dan tidak silap Muhyiddin Yassin yang hari ini diberi sokongan padu oleh UMNO Bahagian Johor Bahru terus mempertahankan bahawa Anwar memang pengkhianat bangsanya.

Amir Hamzah
Batu Pahat
www.amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com

10 comments:

Anonymous said...

SLM BRO..ANUWAR JUGAK BOLEH DI LABEL SBG KETUA PENGANAS MALAYSIA NO. 1. SUKA MENGANAS DI JLN RAYA!. SB TU ADE YG SANGGUP BERGOLEK2 KT TGH2 JLN SAMPAI MENYUSAHKAN PENGGUNA2 JLN RAYA..BTUL LA DIA NI HANTU RAYA!

Anonymous said...

LG SATU BRO..KLU ADE BERITA PSL PERHIMPUNAN UMNO KT BP TU BGTAU LA KT KWN. NAK JUGAK SAMA2 JOIN DIORANG :-D

rimajohor said...

4606wahai saudara anwar, bertaubatlah, sebelum terlambat. sebelum nasi sudah basi. sebelum dunia ini kiamat, sebelum orang melayu keseluruhannya naik angin, sebelum parang panjang terbang sendiri.kembalilah ke pemikiran yang waras, musnahkan rasa dendam kesumat di hati anda.dan sebelum nyawa kita masih di jasad kita. Amin.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

salam bro Jeffry,
Hehehe....kawan rasa title pengganas tu slow sikit, sebenornya dia nia pengganas pondan. Lari kat kedutaan Turkey, berdemo duduk barisan belakang, takut masuk mahkamah dll. Nak banding dengan Nordin Mat Top jauh panggang dari api dari segi 'kejantanan' la.

Insyallah bro ada maklumat kawan bagi tahu. Nak hubungi kawan : amirhamzah_daddy@yahoo.com

Salam buah kelapa turkey
Karpal Singh dah suruh taubat, tapi mamat ni buat pekak je. Parang panjang terbang tu nak pancah kepala sapa pak cik? hehehe
Kita cuma harap Anwar pencen aje, pasti DAP dan PAS bodoh semula.

zedmagel said...

Salam Bro Amir,

Lepas ni billionair lah sahabat saya Bang Nuar bila dah kumpul saman. Dapat juga saya tumpang minum kopi. Tapi tak mahu tumpang tidor kat umah dia...saya takut saya akan menyamn beliau pulak.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

salam bro zedmagel,

Dah 520 juta bro jumlah saman yang terkumpul. Entah sempat entah kan tidak bang Nuar kita merasa duit saman tu.
Bro, jangan la perasaan bontot bro tu bang Nuar teringin. Bang Nuar kita tu ada taste jugak. Setakat bontot2 kita ni memandang pun dia tak sudi. hehehe

zedmagel said...

Salam Bro Amir,

Saya tak cerita hal-hal bontot membonto ni, saya kata nak tumpang tidur. Ye le jika bontot bro yang dah jatuh tu memang le dia tak hingin. Yang gebu menawan baru le selera, macam saudara juga dalam satu pantut di blog wahnuar.

He he..he...

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

salam bro zedmagel,
Tutup la bro soal bontot menjelang bulan Ramadhan ni, buat hilang selera nak berbuka je. hehehe

Aemierulrizaki said...

Bagi aku untuk menyelesaikan segala kacau bilau ini hanya ada satu jalan saja...

KITA BUNUH SEMUA PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA INI !!!

ALLAHU AKBAR!! ALLAHU AKBAR!! ALLAHU AKBAR!!

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

salam Melayu KaH Aku,

Hehehe....ganas tu bro. Mungkin itu langkah terakhir. Ambik masa sedikit untuk pastikan betul-betul siapa pengkhianat sebenar.......