Sunday, October 10, 2010

PERKASA Johor Mempertahankan Sultan!



PERKASA Johor yang diketuai oleh YDPnya Datuk Abd.Rahman b Abu Bakar telah mengadakan demonstrasi aman bersama kira-kira 200 orang bagi membantah kenyataan pengerusi Hindraf P Waythamoorthy yang mempertikaikan titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar berhubung kedudukan Melayu dan raja-raja Melayu di hadapan VIP Hotel Segamat pada 9hb Oktober yang lalu.

Demontrasi aman itu dibuat selepas Majlis Penerangan PERKASA Johor diadakan di tempat yang sama.Datuk Abdul Rahman di dalam kenyataannya menyatakan kenyataan Waytha itu melalui laman web Free Malaysia Today adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan kerana ia jelas mempersoalkan kuasa yang ada pada raja-raja Melayu. Kenyataannya begitu biadap dan dayus kerana kini beliau telah melarikan diri di luar negara. Kenyataan beliau itu juga merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara,” katanya.

Hak keistimewaan orang Melayu dan kedudukan Raja-Raja Melayu tidak boleh dipertikai dan dipersoal sesuka hati. Sebarang kenyataan biadap akan menguris hati dan sensitiviti rakyat terutama yang cintakan keamanan. Hak istimewa serta kuasa raja adalah sesuatu yang telah termaktub dalam perlembagaan dan PERKASA Johor tidak mahu ada mana-mana pihak mengganggu institusi ini .PERKASA Johor sentiasa teguh mempertahankan Kesultanan Johor

2 comments:

tungkaran hati.blogspot said...

Sultan dan rakyat Johor mahu jambatan ganti Tambak Johor...
Mana perginya Menteri dan kakitangannya untuk menjalankan titah Sultan?
Jangan jadi PEMIMPIN yang DAYUS dan DERHAKA..!
Kepada PERKASA lihatlah perkara ini.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam TH: Budget sudah lari......