Wednesday, August 18, 2010

Siasat Soi Lek!


Satu laporan polis telah dibuat oleh PERKASA Pusat meminta pihak polis menyiasat Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berhubung kenyataannya berhubung ekuiti bumiputera yang didakwanya “berbaur hasutan” dan “tidak mengambil kira sensitiviti bumiputera”.

Dalam laporan polis oleh Setiausahanya, Syed Hassan Syed Ali, NGO Melayu itu mendakwa kenyataan Dr Chua dalam Kongres Ekonomi Cina pada 14 Ogos lalu tidak bertanggungjawab dan bertujuan memecahbelahkan keharmonian kaum.

“Dr Chua seharusnya menyedari kenyataan beliau boleh mencetuskan kegelisahan dan ketidakpuasan hati kaum bumiputera khususnya orang Melayu kerana Perlembagaan Persekutuan dengan jelas memberikan keistimewaan kaum bumiputera sebagaimana peruntukan Artikel 153,” laporan polisnya dipetik.

Tahniah PERKASA.

Baca juga di sini

7 comments:

zedmagel said...

Salam Tuan Amir dan Rakan-rakan Perkasa,

Saya ucapkan Tahniah kepada seluruh kepimpinan PERKASA Pusat, Negeri dan Daerah. Menyokong tindakan segera PERKASA agar tiada isu sensitif yang sebegini boleh dibangkitkan oleh mana-mana pihak, terutamanya yang menjurus terus kepada kepentingan dan ekuiti kaum bumiputera yang telah termaktub dalam perlembagaan.

Disini saya melihat apa yang dibangkitkan oleh Soi Lek bukan sekadar kepentingan dan perjuangannya terhadap kaum Cina, tetapi beliau dilihat lebih bersifat untuk menonjolkan diri dan menjadikan dirinya hero baru dikalangan masyarakt Cina untuk meninggalkan Lim Guan Eng dan Kit Siang.

Kita lihat dalam PRU 13, samada MCA masih bersama BN atau menyertai parti pembangkang. Saya pasti jika BN hanya memperolehi simple majoriti untuk memimpin Malaysia. Soi Lek akan membawa MCA untuk menguatkan pembangkang dan dia adalah bakal PM dan jika PKR hanya meraih 20 kerusi Parlimen. Nuar jadi Menteri penuh dalam kabinet.

mariana said...

PERGI BELAHLAH MCA DAN GERAKAN TU .MEREKA INI DURI DALAM DAGING ORANG MELAYU.MEREKA PENGKHIANAT YANG SEBENARNYA.

BIAR MEREKA KELUAR KERANA BILA MEREKA TIADA MELAYU MAKIN KUAT.MUNGKIN UMNO PADA AWALNYA AGAK GOYAH SIKIT TAPI LAMA KELAMAAN PABILA MELAYU DAH SEDAR PERMAINAN POLITIK CINA CINA NI MELAYU AKAN BERSATU DIBAWAH SATU BUMBUNG.

INGATLAH TAK SEMUA PENYOKONG PAS AKAN MENYOKONG PAS,RAMAI YANG TIDAK SEPENDAPAT DENGAN KETUA MEREA.DAN DIINGATKAN AHLI PKR ADALAH SERPIHAN ORANG UMNO YANG MERAJUK.SETAKAT MANA DAN SELAMA MANA ORANG MERAJUK NAK PERGI .AKHIRNYA KEMBALI KEASAL JUGA.

INSYAALLHA ORANG MELAYU AKAN BERTAMBAH KUAT BILA CINA KAFIR NI DAH TAK ADA .KERUSI KERUSI MAJORITI MELAYU AKAN DIBERIKAN PADA MELAYU DAN DIPARLIMEN AKHIRNYA MELAYU LEBIH RAMAI DARI PUAK KAFIR NI.INSYAALLAH.

ie said...

TOLONG LAH SEDAR WAHAI PM, TPM DAN PEMIMPIN UMNO SELURUHNYA, AMBILAH BALIK KAWASAN MAJORITI MELAYU YANG DIBERI PADA MCA, ITU LAH JALAN SELAMAT BAGI UMNO UNTUK MENGEKALKAN KUASA DAN MEMELIHARA BANGSA MELAYU DAN AGAMA ISLAM, SEMOGA ALLAH MEMBANTU KITA, SAYA BERHARAP BENAR DALAM PRU13 NANTI KAWASAN MAJORITI MELAYU DITANDINGIN OLEH UMNO LWN DAP BUKANYA MCA LWN DAP, TOLONG LAH !

AMBAJ said...

Cina ni patut bunuh sahaja. Mana orang Melayu yang handal-handal. Gunakan santau angin ke, ilmu bunuh terbang ke, hentam sahaja.

Melayu ni pun bodoh je tengok. Ikut semangat Kiai Salleh guna parang terbang.

Kalau dah dua tiga ekor mampus baru dia tahu.

Unknown said...

1mlaysia mana bolih marah soi lek.. beb , kalau nak marah...nak marah siapa? ..ya...

Anonymous said...

SLM BRO..APEK CHUA NI ADE HATI NAK JD MB. DIA X TAU UNDANG2 PERTUBUHAN NEGERI KE ATAU SAJE2 BUAT X RETI BAHASE ATAU SAJE NAK NAIKKAN DARAH ORG MELAYU??..NGOK PUNYE APEK! KEHKEHKEH

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Hj Zedmagel:
Kalau Chua Soi Lek bertujuan untuk menonjolkan dirinya, tidak cukup popular kah dia dalam kes video lucahnya dahulu.....huhuhu. Sehingga boleh menjadi Presiden MCA lagi....

Salam mariana:
Benarkah Melayu akan bersatu apabila MCA dan Gerakan keluar daripada BN? Bagi saya pengaruh Anwar Ibrahim perlu dihentikan segera kerana dia, Orang bukan Melayu mula naik tocang.

Salam ie,
Peruntukan kerusi pilihanraya biar ditentukan oleh para pemimpin kita. Mungkin mereka ada pertimbangan lain. Cuma kerusi-kerusi yang 'sengaja' UMNO berikan atau pinjamkan kepada MCA dan MIC perlu dipulangkan kepada UMNO.

Salam AMBAJ:
Mungkin itu langkah terakhir jika semuanya menjadi buntu.....

Salam airman1,
Kawan dah lama buang 1 Malaysia dalam tong sampah. hehehe

Salam Jeffry:
Cina Batu Pahat pun helan macamana ini apek boleh jadi Presiden MCA...sebab tu lah Cina Batu Pahat mahu sokong DAP....sebab Chua Soi Lek masih hidup dalam MCA bukan kerana Hak Istimewa Melayu....hahaha