Thursday, August 26, 2010

Ganyang Indonesia!


Penghinaan terhadap Malaysia semakin menjadi-jadi. Penunjuk perasaan di hadapan kedutaan Besar Malaysia di Jakarta terus bersikap liar dengan membakar dan meludah Jalur Gemilang. Kumpulan penunjuk perasaan hari ini menuntut Malaysia memohon maaf serta meminta kerajaan Indonesia memanggil balik Duta Besar Indonesia di Malaysia. Brengsek.....

Kerajaan Malaysia jangan meminta maaf dan kekalkan keputusan bahawa tindakan kerajaan sebelum ini adalah betul. Persetankan dengan mereka kerana anjing-anjing liar seramai 600 orang itu telah dibayar untuk membuat demontrasi. Perkara sudah selasai dan mereka mahu membesar-besarkan isu. Ada dalang di belakang mereka. Mereka semua umpama anjing lapar yang sudah lama tidak berjumpa makanan maka apabila dibayar sanggup untuk membakar jalur gemilang, membaling najis ke kedutaan Malaysia malah sudah mula mengancam keselamatan Duta Malaysia di Jakarta.

Jika mereka inginkan Duta mereka, berikan mereka pulang. Tetapi jangan lupa membawa pulang jutaan pekerja Indonesia yang sedang mencari makan di Malaysia. Pulang kan sekali rakyat mereka. Jangan pergi ke Indonesia, putuskan hubungan diplomatik dengan negara mereka. Jikalau mereka mahu menganyang Malaysia, rakyat Malaysia juga sudah bersedia menganyang mereka terutama anjing-anjing liar yang kelaparan itu.

Esok jam 11.00 pagi PERKASA Johor akan menghantar memorandum bantahan di Konsulat Indonesia di Johor Bahru sebagai tanda protes orang-orang Melayu Johor!

7 comments:

Anonymous said...

Sebagai rakyat Indonesia pun saya tidak setuju dengan apa yang mereka buat. Melempar kotoran ke kantor Kedutaan macam setan.

Hampir semua media disini menyerang negara anda. Praktis hanya 2 saja yang tidak, yaitu Pikiran Rakyat dan Tribun Jabar (keduanya media lokal asal kota Bandung).

Kebetulan saya sendiri asli orang Bandung, hanya saja lama tinggal di Jakarta kerna mengikut orang tua merantau.

Anonymous said...

SLM BRO..ADA BAIKNYE KITA X TERIKUT2 DGN RENTAK DIORANG TU SBB KLU KITA IKUT MAKA KITA PUN SAMA JEK MCM DIORANG. KLU KITA X LAYAN PROVOKASI MEREKA MAKA MEREKA SENDIRI AKAN TERASA SAKIT HATI HUHUHU. LG PUN KITA ADA CARA UTK MENYUARAKAN KEMARAHAN. CUMA CARA KITA LEBIH RASIONAL >:D

LADO TOKOU said...

Sayapun setuju dengan pandangan Jeffry. Siapa yang tidak sakit hati kedutaan kita dilempar najis. Bendera dibakar. Tapi kalau kita ikut cara mereka kitapun macam mereka juga gila, goblok dan macam-macam lagi. Biarkan mereka melayan rasa cemburu mereka kapada Malaysia. Mungkin Malaysia lebih maju dari Indonesia itulah sebabnya mereka amat cemburu dengan negara kita. Mereka tidak sedar bahawa berjuta-juta rakyat Indonesia Di Malaysia cari makan di sini. Apakah mereka tidak malu.
Kalau kita mahu membalas dendam senang sahaja rakyat Indonesia ada dimana-mana. Di sebelah rumah saya pun ada berpuluh-puluh orang Indonesia. Kalau mahu tidak payah pergi jauh. Sabar-sabar kita berharap Kementerian luar akan berupaya menyelesikan masaalah ini. Kita tujuk pada Indonesia bahawa kita lebih bertamaddun dari mereka. Maju Malaysia Maju Malaysia.

Anonymous said...

Yang melempar najis ke kedutaan besar Malaysia itu organisasi Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA).

Tengok namanya saja dah macam Komunis. Melempar najis baru permulaan saja, selanjutnya boleh jadi mereka nak hidupkan semula ideologi Komunis di Indonesia.

Saya pun ada sakit hati dengan komunis. Pakcik saya kena sakit kurang gizi tahun 1965 kerana mereka. Atok saya pun sampai masuk penjara kerana anti dengan komunis waktu itu. Beliau ditahan di Penjara Sukamiskin Bandung.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

Salam Aditya, Jeffry dan Hasbi:

1. Demontrasi ini perlu dihentikan segera oleh kerajaan Indonesia.
2. Polis Malaysia harus menyiasat siapakah pertualang di belakang BENDERA.
3. Rakyat Malaysia masih waras.Mungkin tidak ada tindak balas daripada rakyat Malaysia tetapi perasaan rakyat serta kedaulatan Malaysia perlu diberi pertimbangan sewajarnya oleh pihak Indonesia. Demontrasi bukan cara rakyat Malaysia.

zedmagel said...

Salam Bro Amir,

Salam persaudaran buat Sdra Aditya.... saya kira tidak ramai saudara kita di Indonesia yang berpendapat danberfikiran seperti sdra.

BENDERA seperti sudah kehilangan kawalan minda. Cuba fikir jika yang ditahan telah melanggar peraturan Malaysia, perlukah tidak diambil tindakan kepada mereka? Dimanakah letaknya undang-undang di Malaysia. Kami tidak tunduk dengan desakan BENDERA.. mereka bukan siapa-siapa.

ramlee said...

Tahniah kepada rakyat Malaysia terutamanya yang Islam yang menangani isu ini dengan rasional, Ini bersesuaian dengan saranan Rasullullah SAW iaitu balas keburukan dengan kebaikan.

Kepada Ulama-ulama di Indonesia sepatutnya meningkatkan usaha supaya ujudkan kesatuan di kalangan kita, kalau tidak syaitan(setan) akan bermaharaja lela akhirnya semua akan rugi.