Monday, March 23, 2009

Siapa lah PERKASA Tanpa Kelabchedet

Perhimpunan Pribumi Perkasa Negara yang berlangsung pada Ahad 22hb Mac 2009 di Dewan Serbaguna Kompleks Sukan TNB, Jalan Bangsar, Kuala Lumpur telah meninggalkan banyak nostalgia dan kegembiraan kepada saya.

Saya banyak menghantar artikel di website PERKASA dan website Kelabchedet sebelum datang ke perhimpunan ini. Menulis artikel adalah kegemaran saya berbanding dengan menyertai forum yang dikendalikan oleh kelabchedet. Walaupun jarang menyertai forum tersebut saya sering juga membaca tulisan-tulisan di dalam forum tersebut.

Sudah tentu saya mengenali nama-nama seperti bentayan, supirteksi,kuda hitam, beruang_putih, maruah melayu, pak teh keramat, kadiology, ejoe, idjoe, obey-one,bap4k jin,racist dan beberapa nama lagi di alam maya tetapi di perhimpunan ini saya telah dapat berpeluang berjumpa dan berbual-bual dengan mereka di alam nyata.

Nyata mereka ini adalah generasi muda yang mempunyai semangat membara khususnya untuk meneruskan agenda mantan perdana menteri Tun Dr.Mahathir yang belum selesai. Mereka amat mengagumi kehebatan Tun dan sukar untuk disangkal penghormatan yang tinggi terhadap Tun walaupun setelah hampir 6 tahun Tun bersara.

Anak muda ini kebanyakkannya berumur 20an dan 30an yang hidup membesar dan terdidik di zaman pemerintahan Tun selama 22 tahun. Tidak boleh dinafikan mereka ini banyak terpengaruh dengan pemikiran dan tindakan Tun. Setelah hidup di zaman selamat dan selesa, tentu mereka resah, gelisah dan tidak selesa dengan perkembangan politik di zaman Pak Lah yang jauh berbeza dengan cara Tun mentadbir negara.

Walaupun kebanyakan mereka adalah bekas ahli KMU , akhirnya mereka dengan beraninya menubuhkan kelabchedet 4 bulan yang lalu dengan moto meneruskan amanah Tun Dr Mahathir. Dengan usia website www.kelabchedet.com yang muda itu, sambutan sangat menggalakkan, sehingga kini lebih sejuta pengunjung sudah melayari website ini.

Berdasarkan perbualan singkat saya dengan mereka, sokongan mereka terhadap PPSMI adalah sangat konsisten. Sehinggakan ada di antara ahlinya telah membuat survey berkenaan PPSMI ini. Survey ini diedarkan kepada pengunjung-pengunjung yang datang di gerai mereka. YB Datuk Rais Yatim turut menlapangkan masa singgah dan beramah-mesra di gerai kelabchedet

Apa yang saya lihat ahli-ahli jawatankuasa PERKASA adalah terdiri di kalangan Datuk-Dato' dan orang-orang kenamaan disamping penyertaan 3 orang AJK ahli Kelabchedet. Kebanyakkan Datuk-datuk ini menyumbang dari segi kewangan dan pandangan. Namun tanpa sokongan AJK dan ahli Kelabchedet kemungkinan besar majlis yang besar begini tidak dapat dijalankan dengan sempurna.

Akhir sekali, tahniah kepada PERKASA dan Kelabchedet.

Amir Hamzah
Batu Pahat
www.amirhamzah-segalanyamungkin.blogspot.com

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

saya rasa rugi tak dapat pergi kerana berada di Terengganu ketika itu.

moga matlamat kita tercapai mudah2an.

salam perjuangan.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه said...

salam,

Kepada yang tidak dapat hadir, doakan sahaja Melayu dan Islam akan terus terpelihara di bumi tercinta ini.